• Minimalna kwota zamówienia 500 zł
  • Darmowa dostawa od 800 zł

Regulamin

REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO

WWW.B2B.MORAJ.PL  

 

§ 1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

1.      Serwis www.b2b.moraj.pl działa na zasadach określonych w Regulaminie.

2.      Regulamin określa rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez serwis www.b2b.moraj.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną oraz tryb zawierania umów sprzedaży z użytkownikami serwisu www.b2b.moraj.pl.

3.      Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych serwisu www.b2b.moraj.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Regulaminu.

4.      W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie w szczególności przepisy:

4.1.   ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną,

4.2.   ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny,

4.3.   ustawy z dnia z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców

oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.

 

§ 2

DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE

1.      Regulamin - regulamin serwisu internetowego www.b2b.moraj.pl.

2.      Serwis – serwis internetowy Usługodawcy działający pod adresem www.b2b.moraj.pl.

3.      Usługi Elektroniczne – usługi świadczone drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Serwisu.

4.      Formularz Rejestracji – formularz dostępny na stronie internetowej www.b2b.moraj.pl umożliwiający utworzenie Konta.

5.      Konto – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Usługobiorcy w tym informacje o złożonych Zamówieniach.

6.      Hasło - oznacza ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych wybranych przez Usługobiorcę podczas tworzenia Konta w Serwisie, wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do Konta.

7.      OWS – Ogólne Warunki Sprzedaży publikowane przez Sprzedawcę w Serwisie,

8.      Formularz Zamówienia – formularz dostępny w Serwisie umożliwiający złożenie Zamówienia.

9.      Oświadczenie - pisemny dokument Nabywcy sporządzony na wzorze udostępnionym w Serwisie przez Sprzedawcę, podpisany przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentacji Nabywcy, zawierający w szczególności oświadczenia Nabywcy w sprawie akceptacji faktur elektronicznych (E-faktura).

10.   E-faktura - faktura, w tym faktura korygująca, duplikat faktury, nota obciążeniowa lub uznaniowa w formie dokumentu elektronicznego, który spełnia wymogi wskazane w obowiązujących przepisach prawa w zakresie faktur elektronicznych.

11.   Newsletter – Usługa Elektroniczna pozwalająca Usługobiorcy na subskrybowanie i otrzymywanie na podany przez Usługobiorcę adres e-mail bezpłatnych informacji pochodzących od Usługodawcy dotyczących Towarów dostępnych za pośrednictwem Serwisu.

12.   Usługodawca, Sprzedawca MORAJ SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ spółka komandytowa z siedzibą w Rybniku, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców przez SĄD REJONOWY W GLIWICACH, X WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO pod numerem KRS: 0000356321,  miejsce wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: ul.  Północna 9, 44-240 Żory, NIP: 6423128667, REGON: 241595199, adres poczty elektronicznej (e-mail): hurt@moraj.pl, numer telefonu: +48 784 017 320.

13.   Przedsiębiorca – przedsiębiorca w rozumieniu przepisów ustawy Prawo przedsiębiorców.

14.   Usługobiorca, Nabywca – Przedsiębiorca korzystający z Usług Elektronicznych, w szczególności w celu zawarcia ze Sprzedawcą umowy sprzedaży związanej bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową Usługobiorcy.

15.   Towar – rzecz ruchoma oferowana do sprzedaży przez Sprzedawcę w ramach prowadzonej działalności.

16.   Zamówienie - oświadczenie woli Nabywcy skierowane do Sprzedawcy stanowiące ofertę nabycia Towarów na warunkach określonych w .

17.   Cena – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Nabywca jest obowiązany zapłacić Sprzedawcy za Towar.

18.   Dni robocze - oznacza dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

 

§ 3

RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH

1.      Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Serwisu korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak:

1.1.   prowadzenie Konta w Serwisie,

1.2.   składanie Zamówień,

1.3.   powiadomienie o dostępności Towaru,

1.4.   Newsletter.

2.      Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców w Serwisie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.

3.      Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Serwisu treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną część Serwisu i prezentowanych w nim materiałów.

4.      Usługodawca zastrzega sobie możliwość zmiany rodzaju, formy, czasu oraz sposobu udzielania dostępu do poszczególnych Usług Elektronicznych, o czym informuje Usługobiorców w trybir właściwym dla zmiany Regulaminu.

 

§ 4

WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH

1.      Świadczenie Usług Elektronicznych określonych w § 3 ust 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.

2.      Okres na jaki umowa zostaje zawarta:

2.1.   umowa o świadczenie Usług Elektronicznych polegających na prowadzeniu Konta w Serwisie zawierana jest na czas nieoznaczony. Zawarcie umowy następuje w chwili aktywacji Konta w Serwisie przez Usługodawcę.

2.2.   umowa o świadczenie Usług Elektronicznych polegających na umożliwieniu składania Zamówień w Serwisie zawierana jest na czas nieoznaczony. Zawarcie umowy następuje w chwili aktywacji Konta w Serwisie przez Usługodawcę.

2.3.   umowa o świadczenie Usług Elektronicznych polegających na powiadamianiu o dostępności Towaru zawierana jest na czas nieoznaczony. Zawarcie umowy następuje w chwili aktywacji Konta w Serwisie przez Usługodawcę.

2.4.   umowa o świadczenie Usług Elektronicznych polegających na dostarczaniu Newslettera zawierana jest na czas nieoznaczony.

3.      Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:

3.1.   komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,

3.2.   dostęp do poczty elektronicznej,

3.3.   przeglądarka internetowa,

3.4.   włączenie w przeglądarce internetowej Javascript oraz Cookies (zalecane).

4.      Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania z Serwisu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.

5.      Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.

 

§ 5

REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH

1.      Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Serwisu Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: hurt@moraj.pl

2.      W powyższej wiadomości e-mail należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.

3.      Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia.

4.      Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób.

 

§ 6

WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH

1.      Rozwiązanie umowy o świadczenie Usług Elektronicznych:

1.1.   Usługobiorca może rozwiązać umowę o świadczenie Usług Elektronicznych ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: hurt@moraj.pl lub poprzez usunięcie Konta,

1.2.   Usługodawca może rozwiązać umowę o świadczenie Usług Elektronicznych ze skutkiem natychmiastowym w przypadku, gdy Usługobiorca utracił status Przedsiębiorcy, poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Usługobiorcy wskazany przy tworzeniu Konta (adres do doręczeń),

1.3.   Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usług Elektronicznych w przypadku, gdy Usługobiorca narusza Regulamin w szczególności, gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym, pomimo wcześniejszego wezwania go do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim wypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia),

1.4.   wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość.

2.      Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usług Elektronicznych w każdym czasie w drodze porozumienia stron.

3.      Umowa o świadczenie Usług Elektronicznych ulega rozwiązaniu ze skutkiem natychmiastowym w przypadku określonym w § 18 Regulaminu.

 

§ 7

WARUNKI KORZYSTANIA Z SERWISU

1.        Serwis przeznaczony jest wyłącznie dla użytkowników będących Przedsiębiorcami.

2.        Korzystanie z Serwisu wymaga od Usługobiorcy utworzenia w Serwisie Konta.

3.        Wszelkie prawa do Serwisu, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, jego domeny internetowej, jego strony internetowej Serwisu, a także do wzorców, formularzy, logotypów Sprzedawcy zamieszczanych na stronie internetowej Serwisu należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem oraz za zgodą Sprzedawcy wyrażoną na piśmie.

4.        Zdjęcia Towarów zamieszczane w Serwisie mają na celu wyłącznie ich prezentację. Korzystanie przez Usługobiorcę ze zdjęć Towarów, zamieszczonych w Serwisie, nie jest dopuszczalne bez zawarcia przez Usługobiorcę z Usługodawcą odrębnej umowy licencyjnej, na warunkach określonych przez Usługodawcę. Usługodawca zastrzega, iż udostępnianie możliwości korzystania przez Usługobiorcę z tych zdjęć nie jest przedmiotem Usługi Elektronicznej, ani elementem działania Serwisu.

5.        W celu korzystania z Serwisu oraz z Usług Elektronicznych konieczne jest posiadanie przez Usługobiorcę aktywnego konta poczty elektronicznej.

6.        Usługodawca stosuje w Serwisie mechanizm plików "cookies"; szczegółowe zasady dot. stosowania plików „cookies” określone są w Polityce Prywatności Serwisu dostępnej na stronie www.b2b.moraj.pl. Usługobiorca może wyłączyć mechanizm plików „cookies” w przeglądarce internetowej swojego urządzenia końcowego przy czym Usługodawca zastrzega, iż wyłączenie mechanizmu plików „cookies” może spowodować utrudnienia lub uniemożliwić korzystanie z Serwisu przez Usługobiorcę z przyczyn niedotyczących Usługodawcy (w tym zakresie Usługobiorcy nie przysługuje reklamacja).

7.        Usługodawca dołoży starań, aby korzystanie z Serwisu było możliwe dla Usługobiorców z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, typów urządzeń oraz typów połączeń internetowych jednakże zastrzega, iż brak możliwości spełnienia przez Usługobiorcę minimalnych wymagań technicznych nie stanowi wady Usługi Elektronicznej i jest wyłączony spod odpowiedzialności Usługodawcy (Usługobiorcy nie przysługują w zw. tego tytułu żadne reklamacje). Usługodawca podaje do wiadomości minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie z Serwisu na stronie internetowej Serwisu (www.b2b.moraj.pl).

8.        Usługodawca oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z Usług Elektronicznych wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Usługobiorców przez osoby nieuprawnione, dlatego Usługobiorcy powinni stosować odpowiednie środki techniczne zabezpieczające ich przed wskazanymi wyżej zagrożeniami. Usługodawca zaleca w szczególności stosowanie najlepszych dostępnych i bieżąco aktualizowanych programów antywirusowych lub typy „internet security”, chroniących również tożsamość korzystających z sieci Internet. W związku z powyższym Usługodawca zastrzega, iż jego odpowiedzialność z tytułu zawartej umowy o Usługi Elektroniczne nie obejmuje wskazanych wyżej zdarzeń oraz ich skutków dla Usługobiorcy.

9.        Usługobiorca zobowiązany jest do ochrony Hasła i nieudostępniania go innym osobom. Usługodawca nigdy nie zwraca się do Usługobiorcy o udostępnienie w jakiejkolwiek formie Hasła. W zw. z powyższym Usługodawca zastrzega, iż udostepnienie przez Usługobiorcę Hasła do Konta jakiekolwiek innej osobie następuje wyłącznie na ryzyko i odpowiedzialność Usługobiorcy, a Usługodawca jest w tym zakresie zwolniony od odpowiedzialności.

10.     Niedopuszczalne jest dostarczanie przez Usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym oraz korzystanie przez Usługobiorcę z Konta, Serwisu lub Usług Elektronicznych w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste lub prawa własności intelektualnej.

11.     Niedopuszczalne jest również wykorzystywanie Konta, Serwisu lub Usług Elektronicznych w celu prowadzenia przez Usługobiorcę działalności, która naruszałaby interes Usługodawcy, tj. działalności reklamowej innego przedsiębiorcy lub produktu; działalności polegającej na zamieszczaniu treści niezwiązanych z działalnością Usługodawcy; działalności polegającej na zamieszczaniu treści nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd.

 

§ 8

PROWADZENIE KONTA

1.        Utworzenie Konta wymaga wypełnienia przez Przedsiębiorcę elektronicznie Formularza Rejestracji oraz aktywacji Konta przez Usługodawcę.

2.        Utworzenie Konta następuje poprzez Serwis (zakładka: www.b2b.moraj.pl/pl_PL/register-b2b), w którym umieszczony jest elektroniczny Formularz Rejestracji. 

3.        Loginem do Konta jest adres poczty elektronicznej wskazany przez Przedsiębiorcę. Adres poczty elektronicznej będący loginem do Konta jest równocześnie adresem do doręczeń dla Usługobiorcy. Usługodawca wymaga, aby w całym okresie korzystania z Konta przez Usługobiorcę adres ten był aktywny (dostępny).

4.        Utworzenie Konta wymaga od Przedsiębiorcy zapoznania się i akceptacji Regulaminu w sposób wskazany w Serwisie (w Formularzu Rejestracji).

5.        Po wypełnieniu Formularza Rejestracji i akceptacji Regulaminu utworzone Konto podlega weryfikacji przez Usługodawcę. W szczególności weryfikacja obejmuje weryfikację czy NIP Przedsiębiorcy znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT.

6.        W przypadku pozytywnej weryfikacji Usługodawca aktywuje Konto o czym informuje Usługobiorcę za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres do doręczeń, o którym mowa w ust. 3 powyżej.

7.        Konto w Serwisie umożliwia Usługobiorcy modyfikacje danych, które podał podczas rejestracji, jak też śledzenie stanu realizacji zamówień oraz historii zamówień już zrealizowanych.

8.        Usługobiorca może usunąć Konto w Serwisie.

9.        Usługodawca jest uprawniony do zablokowania dostępu Usługobiorcy do Konta i Usług Elektronicznych, w przypadku nieprzestrzegania przez Usługobiorcę postanowień Regulaminu, a w szczególności postanowień § 7 ust. 10 i 11 Regulaminu, w przypadku nie odebrania zamówionej w Serwisie przesyłki płatnej „za pobraniem”, w przypadku działania na szkodę innych Usługobiorców, a także, gdy zablokowanie dostępu do Konta i Usług Elektronicznych uzasadnione jest względami bezpieczeństwa - w szczególności przełamywaniem przez Usługobiorcę zabezpieczeń Serwisu lub innymi działaniami hakerskimi. Usługodawca powiadamia Usługobiorcę o zablokowaniu dostępu do Konta i Usług Elektronicznych za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres do doręczeń, o którym mowa w ust. 5 powyżej.

10.     Blokada dostępu do Konta i Usług Elektronicznych z wymienionych w ust. 9 przyczyn następuje na okres niezbędny do wyjaśnienia zdarzeń stanowiących podstawę zablokowania dostępu.

 

§ 9

ZAMÓWIENIA

1.        Informacje zawarte w Serwisie nie stanowią oferty Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie skierowane do Nabywców do składania ofert zawarcia umowy sprzedaży Towarów na warunkach określonych w OWS.

2.        Nabywca przed złożeniem Zamówienia, informowany jest za pośrednictwem komunikatu zamieszczonego w Formularzu Zamówienia, o minimalnej wartości zakupów hurtowych.

3.        Cena Towaru uwidoczniona w Serwisie podana jest w złotych polskich (PLN) w formule brutto i netto (bez podatku VAT) i nie zawiera kosztów dostawy oraz wszelkich innych kosztów, które Nabywca będzie zobowiązany ponieść w związku z umową sprzedaży, o których zostanie on poinformowany przy wyborze sposobu dostawy i składaniu Zamówienia.

4.        Cena Towaru uwidoczniona w Serwisie w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia jest wiążąca dla tego konkretnego Zamówienia.

5.        Nabywca może składać Zamówienia w Serwisie przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

6.        Sprzedawca realizuje Zamówienia w Dni robocze, w godzinach od 6:00 do 16:00, w kolejności ich wpływu do Sprzedawcy.

7.        Nabywca składający Zamówienie w Serwisie, kompletuje Zamówienie wybierając Towar, którym jest zainteresowany. Dodanie Towaru do Zamówienia następuje przez wybór polecenia "DODAJ DO KOSZYKA" pod danym Towarem prezentowanym w Serwisie. Nabywca po skompletowaniu Zamówienia i wskazaniu w „KOSZYKU” sposobu Dostawy oraz formy płatności składa Zamówienie przez wysłanie Formularza Zamówienia do Sprzedawcy, wybierając w Serwisie przycisk „Zamawiam i płacę”. Każdorazowo przed wysyłką Formularza Zamówienia do Sprzedawcy, Nabywca jest informowany o łącznej cenie za wybrany Towar i Dostawę, jak też o wszystkich dodatkowych kosztach, jakie jest zobowiązany ponieść w związku z umową sprzedaży.

8.        Złożenie Zamówienia (wysłanie uzupełnionego Formularza zamówienia do Sprzedawcy) stanowi złożenie Sprzedawcy przez Nabywcę oferty zawarcia umowy sprzedaży Towarów wskazanych w Zamówieniu na warunkach określonych w OWS.

9.        Złożenie Zamówienia wymaga od Nabywcy złożenia w Formularzu Zamówienia oświadczenia w sprawie znajomości OWS oraz zgody na włączenie ich do umowy sprzedaży, a także oświadczenia Nabywcy, iż nabycie Towarów objętych Zamówieniem stanowi dla Nabywcy zawarcie umowy bezpośrednio związanej z jego działalnością gospodarczą o charakterze zawodowym.

10.     Po złożeniu Zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez Nabywcę adres poczty elektronicznej potwierdzenie jego złożenia.

11.     Po potwierdzeniu złożenia Zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez Nabywcy adres poczty elektronicznej informację o przyjęciu Zamówienia do realizacji do którego załącza OWS (w postaci pliku pdf). Informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji jest oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu oferty, o której mowa w ust. 8 powyżej i z chwilą jego otrzymania przez Nabywcę zostaje zawarta umowa sprzedaży na warunkach określonych w OWS. W przypadku wyboru przez Nabywcę formy płatności „przedpłata” (§ 10 ust. 1 pkt 1 Regulaminu) wówczas Sprzedawca przesyła również fakturę proforma (lub inny dokument równoważny np. dokument WZ) do opłacenia Zamówienia.

12.     Przy dokonywaniu płatności za nabyte Towary, wymienione w Załączniku nr 15 do ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, które to płatności udokumentowane są fakturą, w której kwota należności ogółem przekracza 15 000 zł brutto lub równowartość tej kwoty - podatnicy są obowiązani zastosować mechanizm podzielonej płatności, zgodnie z obowiązującymi przepisami, o ile ma on zastosowanie wobec Nabywcy składającego Zamówienie.

13.     Faktura wystawiona przez Sprzedawcę, o której mowa powyżej, będzie zawierać wyrazy: “mechanizm podzielonej płatności”. Strony takiej transakcji, obowiązane są posiadać rachunek rozliczeniowy, o którym mowa w art. 49 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe, lub imienny rachunek w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej otwarty w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, prowadzone w walucie polskiej.

 

§ 10

PŁATNOŚCI

1.        Nabywca może wybrać następujące formy płatności za zamówione Towary:

1)       przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy, po wystawieniu faktury proforma (w tym przypadku realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Nabywcy przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia oraz po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy);

2)       gotówką za pobraniem, płatność przewoźnikowi przy dokonywaniu dostawy (w tym przypadku realizacja Zamówienia zostanie rozpoczęta po przesłaniu Nabywcy przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia);

3)       gotówką lub kartą płatniczą przy odbiorze osobistym – płatność w placówce stacjonarnej Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja Zamówienia zostanie dokonana niezwłocznie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia, zaś Towar wydany zostanie w placówce stacjonarnej Sprzedawcy).

2.        Nabywca powinien dokonać płatności za Zamówienie w wysokości wynikającej z zawartej umowy sprzedaży w terminie 3 Dni roboczych, jeżeli wybrał formę przedpłaty.

3.        W wypadku niewykonania przez Nabywcę zobowiązania do zapłaty w terminie ściśle określonym, wynikającym z zawartej umowy sprzedaży, Sprzedawca może w razie zwłoki Nabywcy odstąpić od umowy sprzedaży bez wyznaczenia terminu dodatkowego, zgodnie z art. 492 KC. Odstąpienie od umowy sprzedaży następuje poprzez przesłanie Nabywcy oświadczenia Sprzedawcy w formie dokumentowej (wiadomość e-mail) na adres poczty elektronicznej do doręczeń dla Nabywcy (§ 8 ust. 3 Regulaminu). Powyższe uprawnienie ma zastosowanie w szczególności w sytuacji niewywiązania się przez Nabywcę z obowiązku dokonania płatności za złożone Zamówienie w terminie ściśle określonym, wskazanym powyżej w ust. 2.

 

§ 11

DOSTAWA ZAMÓWIENIA

1.        Jeśli nie wybrano możliwości osobistego odbioru Towaru w palcówce stacjonarnej Sprzedawcy, Sprzedawca realizuje dostawę Zamówienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

2.        Zamówione Towary są dostarczane do Nabywcy za pośrednictwem przewoźnika (firma kurierska) na adres wskazany w Formularzu Zamówienia.

3.        Na termin dostawy Towaru składa się czas kompletowania Zamówienia oraz czas dostawy Towaru przez przewoźnika; czas kompletowania Zamówienia wynosi zwykle od 1 do 2 Dni roboczych od momentu:

1)       zaksięgowania środków pieniężnych wpłaconych tytułem przedpłaty do umowy sprzedaży na rachunku Sprzedawcy,

lub

2)       przyjęcia Zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę w przypadku wyboru zapłaty za pobraniem.

4.        Dostawa Towarów przez przewoźnika następuje w terminie przez niego deklarowanym tj. zwykle od 1 do 2 Dni roboczych od momentu nadania przesyłki (dostawa następuje wyłącznie w Dni robocze z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt).

5.        W dniu wysłania Towaru do Nabywcy przesyłana jest na adres poczty elektronicznej Nabywcy informacja potwierdzająca nadanie przesyłki przez Sprzedawcę.

6.        Nabywca po otrzymaniu przesyłki zobowiązany jest sprawdzić jej stan. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń lub innych zastrzeżeń podczas odbioru Towaru, należy sporządzić w obecności pracownika przewoźnika protokół zastrzeżeń, określając precyzyjnie ilość i rodzaj Towarów oraz ich uszkodzenia zgodnie z procedurą obowiązującą u danego przewoźnika.

7.        W przypadku odbioru osobistego zamówionego Towaru, odbioru można dokonać w Placówce stacjonarnej Sprzedawcy w Dni robocze, w godzinach otwarcia wskazanych w Serwisie, po wcześniejszym ustaleniu ze Sprzedawcą terminu odbioru za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie.

8.        Złożenie przez Nabywcę lub przez osobę działająca w jego imieniu podpisu na dokumencie potwierdzającym wydanie Towaru bez uwag lub brak sporządzenia odrębnego protokołu reklamacyjnego przy wydaniu Towaru, jest równoznaczne ze sprawdzeniem Towaru przez Nabywcę oraz dokonania jego odbioru bez zastrzeżeń.

 

§ 12

E-FAKTURY

Warunki i zasady korzystania z e-faktur określa Regulamin korzystania z faktury elektronicznej Moraj spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Rybniku, który Sprzedawca udostępnia na stronie internetowej Serwisu (www.b2b.moraj.pl).

 

§ 13

UMOWA SPRZEDAŻY

1.        Umowa sprzedaży z Nabywcą zawierana jest na warunkach określonych w OWS. W zakresie nieuregulowanym w OWS zastosowanie mają postanowienia Regulaminu oraz powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego (z wyłączeniem Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów, sporządzonej w Wiedniu dnia 11 kwietnia 1980 r.). W przypadku rozbieżności pomiędzy postanowieniami OWS i Regulaminu pierwszeństwo mają postanowienia Regulaminu.

2.        Umowy sprzedaży z Nabywcami zawierane są w języku polskim.

3.        Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej z Nabywcą w terminie 10 dni roboczych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od umowy sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Nabywcy żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.

4.        Korzyści i ciężary związane z zamówionym Towarem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru przechodzą na Nabywcę z chwilą wydania przez Sprzedawcę Towaru przewoźnikowi. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Towaru powstałe od momentu przyjęcia Towaru do przewozu aż do wydania go Nabywcy, jak również za opóźnienie w przewozie przesyłki.

5.        Jeżeli Nabywca stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Towaru, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.

 

§ 14

WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA

1.        Wszystkie treści zamieszczone na stronie internetowej pod adresem www.b2b.moraj.pl oraz w Serwisie korzystają z ochrony prawnoautorskiej. Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Usługodawcy, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek zawartości strony www.b2b.moraj.pl lub Serwisu bez zgody Usługodawcy.

2.        Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez wyraźnej pisemnej zgody Usługodawcy, któregokolwiek z elementów składających się na treść oraz zawartość strony www.b2b.moraj.pl  lub Serwisu stanowi naruszenie prawa autorskiego przysługującego Usługodawcy i skutkuje odpowiedzialnością.

3.        Wszystkie nazwy handlowe, nazwy Towarów, nazwy firm i ich oznaczenia użyte w serwisie i na stronie internetowej pod adresem www.b2b.moraj.pl należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych. Mogą być one zastrzeżonymi znakami towarowymi. Wszystkie materiały, opisy i zdjęcia prezentowane w serwisie i na stronie internetowej pod adresem www.b2b.moraj.pl użyte są w celach informacyjnych.

 

§ 15

NEWSLETTER

1.        Z usługi Newsletter może skorzystać każdy Usługobiorca, który wprowadzi swój adres poczty elektronicznej, wykorzystując w tym celu Formularz Rejestracyjny udostępniony przez Usługodawcę na stronie internetowej Serwisu. Po przesłaniu wypełnionego Formularza Rejestracyjnego, Usługobiorca otrzymuje niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w Formularzu Rejestracyjnym link aktywacyjny, w celu potwierdzenia zapisania się na subskrypcję Newsletter. Z chwilą aktywacji linku przez Usługobiorcę zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną Usługi Elektronicznej w postaci Newslettera.

2.        Usługa Newsletter polega na przesyłaniu przez Usługodawcę, na adres poczty elektronicznej, wiadomości w formie elektronicznej zawierającej informacje o nowych produktach lub usługach w ofercie Sprzedawcy. Newsletter przesyłany jest przez Usługodawcę do wszystkich Usługobiorców, którzy dokonali subskrypcji.

3.        Każdy Newsletter kierowany do Usługobiorców zawiera w szczególności: informację o nadawcy, wypełnione pole „temat”, określające treść przesyłki oraz informację o możliwości i sposobie rezygnacji z usługi nieodpłatnej Newsletter.

4.        Usługobiorca może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania Newsletter’a przez wypisanie się z subskrypcji za pośrednictwem odnośnika zamieszczonego w każdej wiadomości elektronicznej wysłanej w ramach usługi Newsletter lub za pośrednictwem dezaktywacji odpowiedniego pola w Koncie.

 

§ 16

POWIADOMIENIE O DOSTĘPNOŚCI

Usługa Elektroniczna w postaci Powiadomienia o dostępności polega na umożliwieniu przez Usługodawcę Usługobiorcy wysłania za pomocą formularza umieszczonego na stronie internetowej Serwisu prośby o przesłanie przez Sprzedawcę jednorazowego powiadomienia na adres e-mail wskazany przez Usługobiorcę, gdy Towar wskazany przez Nabywcę, będzie dostępny za pośrednictwem Serwisu.

 

§ 17

ODPOWIEDZIALNOŚĆ

1.        Usługodawca dołoży wszelkich starań, aby dane dostępne w Serwisie były kompletne i aktualne oraz prezentowane z należytą starannością, z uwzględnieniem istniejących okoliczności faktycznych i prawnych, w granicach dopuszczalnych przez prawo.

2.        Usługodawca wypełnia wszystkie obowiązki wymagane przez Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych) oraz wyznacza punkt kontaktowy w rozumieniu Aktu o Usługach Cyfrowych (DSA) w miejscu swej siedziby, o której mowa w § 2 Regulaminu.

3.        Niedopuszczalne jest zamieszczanie treści bezprawnych za pośrednictwem Serwisu (poprzez komentarze, opinie etc.), a także treści:

a)       niezwiązane z tematyką Serwisu,

b)       bezpodstawnie naruszające dobre imię Usługodawcy,

c)        zawierające słowa powszechnie uznawane za niecenzuralne,

d)       promujące działalność konkurencyjną względem Usługodawcy.

4.        W przypadku publikowania treści, o których mowa w ust 3, Usługodawca ma możliwość ich moderacji (odmowa publikacji treści, depozycjonowanie treści, usunięcie treści, uniemożliwienie dostępu do treści, ograniczenie lub wyłączenie monetyzacji treści, zawieszenie lub zamknięcie Konta, zawieszenie lub zakończenie świadczenia Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorcy).

5.        W przypadku automatycznego moderowania publikowanych przez Usługobiorców treści za pośrednictwem algorytmu, Usługobiorcy nie tracą uprawnienia do odwołania się od decyzji Usługodawcy. Odwołać można się za pośrednictwem adresu e-mail: hurt@moraj.pl. Odwołując się należy opisać zwięźle zaistniały stan faktyczny oraz uzasadnić powody odwołania. Usługodawca rozpatrzy odwołanie w sposób wskazany przez przepisy Aktu o Usługach Cyfrowych w terminie 14 dni.

6.        Usługobiorca, który stwierdzi naruszenie zasad opisanych w niniejszym paragrafie ma możliwość zgłoszenia niedozwolonych treści publikowanych w Serwisie za pośrednictwem adresu e-mail: hurt@moraj.pl.

7.        Zgłoszenie, o którym mowa w ust 6, musi zawierać następujące elementy:

a)       wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których Usługobiorca zarzuca, że odpowiednie informacje stanowią nielegalne treści;

b)       jasne wskazanie przez Usługobiorcę dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację nielegalnych treści, stosownie do rodzaju treści i konkretnego rodzaju usługi hostingu;

c)        imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail Usługobiorcy dokonującego zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE;

d)       oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie Usługobiorcy dokonującego zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.

8.        Usługodawca potwierdzi otrzymanie zgłoszenia, o którym mowa w ust. 6 niniejszego paragrafu oraz poinformuje o pozytywnym lub negatywnym jego rozpatrzeniu bez zbędnej zwłoki.

9.        W przypadku uznania zgłoszenia, o którym mowa w ust. 6 za zasadne, Usługobiorca w miarę możliwości poinformuje Usługobiorcę odpowiedzialnego za naruszenie o fakcie dokonania moderacji opublikowanych przez niego treści wraz z wymaganym uzasadnieniem.

10.     W przypadku gdy Usługodawca poweźmie jakiekolwiek informacje dające podstawę do podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób, natychmiast informuje o swoim podejrzeniu organy ścigania lub organy sądowe wraz z uzasadnieniem swoich podejrzeń i przekazaniem znanych mu informacji.

11.     Usługobiorcy ponoszą pełną odpowiedzialność za złamanie prawa bądź szkodę wywołaną ich działaniami w Serwisie lub na stronie internetowej www.b2b.moraj.pl, w szczególności podaniem nieprawdziwych danych, ujawnieniem informacji niejawnej lub innych tajemnic ustawowo chronionych, naruszeniem dóbr osobistych lub praw autorskich oraz praw pokrewnych, a także przetwarzaniem danych osobowych Usługobiorców niezgodnie z celami Serwisu lub z naruszeniem przepisów ustawy o ochronie danych osobowych.

12.     Usługodawca zobowiązuje się w miarę możliwości informować z wyprzedzeniem Usługobiorców o możliwych zakłóceniach w funkcjonowaniu Serwisu, Konta, lub Usług Elektronicznych w szczególności o przerwach w dostępie.

13.     Usługodawca nie jest odpowiedzialny w stosunku do Usługobiorców:

a)        za jakiekolwiek szkody i straty bezpośrednio lub pośrednio (łącznie ze szkodami z tytułu utraty zysków z prowadzenia przedsiębiorstwa, przerw w działalności przedsiębiorstwa lub utraty informacji gospodarczej oraz innymi szkodami o charakterze majątkowym), powstałe z powodu użycia, niemożliwości użycia lub błędnego działania oprogramowania Serwisu, Konta lub Usług Elektronicznych, szkody powstałe w wyniku wyłączenia lub awarii systemu teleinformatycznego, awarii sieci energetycznej,

b)       w związku z niewłaściwym korzystaniem z Serwisu, Konta lub Usług Elektronicznych przez Usługobiorcę oraz nieprawidłowym funkcjonowaniem sprzętu komputerowego, oprogramowania komputerowego czy też systemu łączności, za pomocą których Usługobiorca łączy się z Serwisem, Kontem lub korzysta z Usług Elektronicznych,

c)        za ewentualne szkody powstałe w wyniku błędów, awarii i przerw w funkcjonowaniu Serwisu, Konta lub dostępu do Usług Elektronicznych lub spowodowane nieprawidłowym zapisem lub odczytem danych pobieranych przez Usługobiorców,

d)       za zakłócenia w prawidłowym funkcjonowaniu Serwisu, Konta lub Usług Elektronicznych, a także utratę danych Usługobiorców powstałe w wyniku działania siły wyższej lub osób trzecich,

e)       za działania osób trzecich polegające na niezgodnym z powszechnie obowiązującym prawem lub Regulaminem wykorzystywaniu danych oraz materiałów umieszczonych w Serwisie lub na Koncie,

f)         za niemożność zalogowania się w systemie Serwisu lub Konta spowodowaną w szczególności: jakością połączenia, awarią systemu teleinformatycznego lub sieci energetycznej, błędną konfiguracją oprogramowania Usługobiorców,

g)        za skutki związane z utratą Hasła.

14.     Usługobiorca ponosi odpowiedzialność za podanie adresu poczty elektronicznej, do którego nie ma dostępu, w szczególności adresu nieprawidłowego lub należącego do innego podmiotu.

 

§ 18

ZMIANA REGULAMINU

1.        Usługodawca zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu.

2.        Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 7 dni od dnia opublikowania na stronie internetowej Serwisu (www.b2b.moraj.pl).

3.        Usługodawca informuje Usługobiorcę na 7 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu o zmianie Regulaminu za pomocą wiadomości przesłanej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Usługobiorcy wskazany przy tworzeniu Konta (adres do doręczeń), zawierającej odnośnik do tekstu zmienionego Regulaminu.

4.        W przypadku, gdy Usługobiorca nie wyraża zgody na nową treść Regulaminu powinien zawiadomić o tym fakcie Usługodawcę przez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: hurt@moraj.pl, co skutkuje rozwiązaniem umowy o świadczenie Usług Elektronicznych ze skutkiem natychmiastowym oraz usunięciem Konta.

5.        Wszystkie Zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania Zamówienia przez Nabywcę.

 

§ 19

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

Zasady ochrony Danych Osobowych zamieszczone są w Polityce Prywatności Serwisu dostępnej na stronie www.b2b.moraj.pl.

 

§ 20

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1.      W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe postanowienia OWS lub przepisy prawa polskiego.

2.      Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą na tle umowy o świadczenie Usług Elektronicznych oraz Regulaminu, zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.

3.      Regulamin obowiązuje od dnia17.01.2025 r.